28 Nisan 2022 Perşembe

Süpermerketlerde Tazelik Önemli midir? / Relex blog yazısı

23000 kişiyle yapılan bir McKinsey araştırmasında tüketiciler tazeliği, fiyat-promosyona tercih etmişler. Bu tercih satışları yılda %10 artıracak potansiyeldeymiş. Yok satmadan tazeliği sağlamaya çalışırken bozulmalarla karşılaşılabiliyor. 

Peki bulunurluk nasıl sağlanacak?

Günler boyunca tahmin doğruluğu gerekiyor. Hafta sonu-hafta içi farkı olabiliyor. Yok satmamak için emniyet stoku yapıldığında bozulma riski başlıyor. Stok seviyesinin sürekli ayarlanması (dinamik olması) önem kazanıyor.

Alman süpermarket Bünting bulunurluğu %98 e çıkarırken bozulmaları %23 azaltabilmiş. Bünting bunu tahmin ve optimizasyon esaslı bir sistemle yaparken dağıtım filo maliyetini %27 düşürmüş, CO2 salınımını da azaltmış. İngiliz süpermarket Booths bulunurluğu artırırken bozulmaları %10 düşürmüş. Benzer şekilde tahmin ve  optimizasyon esaslı bir sistem kullanmışlar.

Ana fikir rutin işi otomatize ederken istisna yönetimi yapabilmek olmuş. Taze ürünler için büyük partilerle alım, çok geniş alanlar ayrılarak büyük miktarda sergilenmesi, asgari teşhir miktarı vb diğer faktörlere de dikkat edilmeliymiş.

Bu yazı Relex blog sayfasında özetlenmiştir.

Alternatif olarak Kısıtlar Teorisinin Tamamlama çözümüne bakabilirsiniz; tahmin ve optimizasyon içermez, sade bir algoritmadır, etkindir, her sektöre uygundur. scai.tech 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder