7 Ağustos 2017 Pazartesi

Vietnam - Otobus yolculugu


Dunyanin bir cok yerinden ve ozellikle "backpacker" dedikleri dusuk butceli genclerin ziyaret edip, ulkeyi boydan boya katettikleri degisik bir ulke burasi. Dolayisiyla bunu kolaylastirmaya cabalamislar.

Overnight sleeping bus: benim tabirimle kusetli otobusler.
Ayakkabinizi cikarip verilen torbaya koyuyorsunuz iceri girerken.

Iceride 3 sira kusetli koltuk dizilimi var, cift kat olarak yerlestirilmis. Iki adet 18li grup ve en arkada ust katta bitisik duzende 5li grup olmak uzere toplam 41 kisi kapasitesi var.

Basustu bagaj rafi yok, bunun yerine havalandirma hatti var.

Otobus hareket edince isiklari kapatiyor, trafik dusuk hizda seyrediyor, ozellikle gece yolculugunda trafik sikisikligi da olmadigi icin oldukca konforlu buldum.
Polar battaniye ve bir sise su dagittilar, nerede inmek istedigimizi not ettiler, bir daha da rahatsiz eden olmadi.

4 saatlik yol icin 18 TL verdim, bir sefer mola verdi. Mola yerinde otobusten inerken bir kasa dolusu plaj terligini otobusun kapisina getiriyorlar; ayak numarasini isabet ettirmek zor, hijyenik degil ama buranin sartlarinda pratik bir yaklasim.

Cok sayida turist vardi otobuste. WiFi var, bu ozellikle kendi basina gezen yabancilar icin kritik onemde, hemen herkeste navigasyon acik.

Genel anlamda ulke cok temiz sayilmaz, insanlar cevreye cok duyarsiz ancak Orta Doguyla karsilastirdigimda kisisel temizlik anlaminda cok iyiler. Her gun parmak arasi terlikle dolastiklari halde kirli- kokan ayak, bakimsiz ayak veya uzun tirnak hiiic gormedim. Otobuste ayak kokusu sikayetim olmadi.

Koltukta uzun oturuyorsunuz, ayaklariniz bir kutunun icinde kaliyor, bu kutu ondeki koltugun azami yatabilecegi yeri belirliyor, kimse kimseyi rahatsiz etmiyor.

Otobusten inince ayni firmadan motor kiralayabiliyorsunuz, motor buranin olmazsa olmazi!







Gelisitirilebilir ve  Turkiye'de uygulanabilir buldugum bir kac nokta var. Elbette endustriyel urun tasarimcilari veya otobus ureticileri daha iyisini dusunecektir, benimki sadece baslangic :)

  • Havalandirma, yattiginizda dogrudan karniniza ufuruyor, oyle boyle degil sahiden ufuruyor, kapatilamiyor. Kanimca yatilan yerin uzerine degil, koridor boyunca sabit asagiya dogru olarak konumlandirilirsa yolculari rahatsiz etmeyecektir.
  • Yolcularin hepsinda powerbank yok, her koltuk icin USB sarj noktasi guzel olurdu.
  • Ses sisteminin otobusun varolma amacina uygun olmadigini dusunuyorum, zaten kullanilmiyor. Okuma lambasi ilginc olabilirdi.
  • Gece boyunca gorebildigim tek led ekran saatti, bulundugumuz yeri, en azindan firmanin terminal ismini gosteren kayan yazi yakisirdi.
  • Ucaklarda oldugu gibi kucuk bir hosgeldin paketi olabilirdi; uyku goz bandi- patikli gece corabi- yastik icin hijyenik nonwoven tek kullanimlik kilif- islak mendil- gidilen yerin ucretsiz turistik haritasi.. Polar battaniyeler her yolcuda degistirilse daha hijyenik olurdu.
  • Ust katlara cikis zor, dikey merdiven kullanissiz, yan tarafta egimli merdiven olabilir.
  • Yan koruma bari inip-binmeyi zorlastiriyor, acilip kapanabilir hale getirilse daha uygun olur.
  • Ayakkabilari koydugumuz torbalar kilitli poset olabilir. 
  • Her kuset icin koridora bakan tarafta basit bir tul dusunulebilir, daha ozel ve mahremi gozeten bir alan saglanabilir. 
Ilgilenenler icin web adresi: http://thacobus.net/san-pham/thaco-mobihome/0/81/tb120sl.aspx?lipi=urn%3Ali%3Apage%3Ad_flagship3_detail_base%3BEkNsKQaLRMelC8d5GhIgiA%3D%3D
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder