- Mudaya Karşı
Yalın Düşünce
- Muda=İsraf :
Değer yaratmayan ama kaynak harcayan herhangi bir insan faaliyeti
- hatalar, aşırı
üretim, gereksiz işlemler, gereksiz taşımalar, iş bekleme, müşteri ihtiyacını
karşılamayan ürün ve hizmetler,..
- Değer
- son müşteri
tanımlar ve üretici yaratır; belli bir zamanda, belli bir fiyata,
müşterinin ihtiyacını karşılayan belli bir ürün ..
- hissedarların
acil ihtiyaçları, üst yöneticilerin mali zihin yapısı değer kavramının
önüne geçer
- müşteri
beklentisinin ötesinde niteliklerle ürünü müşteri ihtiyacını (en
azından) fiyat olarak karşılamayacak şekilde yapmak
- değerin nerede
yaratıldığı konusu değerin önüne geçer
- değer doğru
tanımlanmalıdır. Yanlış mal veya hizmeti doğru biçimde sağlamak
israftır.
- Değer Akışı : 3 temel akış
vardır
- 1. Sorun Çözme
Görevi : kavramdan prototipe kadarki dönem
- 2. Bilgi
Yönetimi Görevi : prototipten sevkiyata kadarki programlama dönemi
- 3. Fiziksel
Dönüştürme Görevi : hammadden sevkiyata kadarki üretim dönemi
- Akış
- Organizasyon
ve ekipman YERİNE ürüne ve ihtiyaçlara odaklandığınızda işler yolunda
gider.
- Genel sezgi ve
algıya ters bir düşüncedir, zor kabullenilir.
- Gerçekten
önemli olan farklılıklar (görülmesi zor) değer yaratan faaliyetlerin
organize edilme biçimlerinde yatar, ama firmalar bunun yerine ölçülmesi
daha kolay olan veya benzetmenin olanaksız olduğu faktör maliyetleri,
ölçek veya "kültür" farklılıklarına bakma yanlışına saparlar.
- Her şey akış
ile başlar
- Akışı
sağlarken 3 önemli adım vardır:
- Değeri
tanımla, odaklan, başlangıçtan bitişe kadar gözden kaybetme; ürünün
veya tasarımın ta kendisi
- belli bir
ürün ailesinin sürekli akışını sağlamak için işlerin, kariyerlerin,
fonksiyonların, firmaların geleneksel sınırlarını gözden uzak tut
- aynı ürün
ailesinin "tek yön ileri" hareketini sağlamak üzere her tür
geri dönüş, fire, tamir, düzeltme, duruşları ortadan kaldıracak şekilde
belli iş yöntemlerini ve araçları yeniden düşün
- Değer
tanımını, genel tasarımı, ayrıntılı mühendislik, satın alma, araç-gereç
tasarımı ve üretim planlamayı yürütecek tüm becerilere sahip ürün odaklı
ekipler oluşturun. Bu ekipler küçük bir zaman dilimi içinde kendilerine
ayrılan bir odada Kalite Fonksiyonu Yayılımı (QFD) olarak bilinen,
değeri ispatlanmış bir ekip karar verme metodolojisini kullanır. Yöntem,
ürün geliştirme ekiplerinin her defasında aynı yaklaşımı izlemesini
sağlayacak şekilde işi standartlaştırmaya izin verir. Sanıldığı kadar
büyük bir ekibe de gerek yoktur.
- JIT - Tam
zamanında sisteminin işe yaraması için "bir üret, bir ilet" +
talebi dengelemek üzere seviyelendirme + hızlı model değişimi sistemleri
eş zamanlı olarak uygulanmalıdır. Aksi takdirde darboğazlar oluşur,
gidermek üzere güvenlik stokları yapılır.
- Ürün
yöneticisi, satın almacı, imalat mühendisi, planlamacıdan oluşan ekibi,
sahiden üretimi yapanların yanına yerleştirin, böylece
"zihinle" çalışan ofis (mektepli) ve "elle"
çalışan atölye (alaylı) arasındaki köhne ve yıkıcı ayrım yok edilecektir
- İşçiler ve
makineler çok fonksiyonlu/esnek olmalıdır, makinelerin hiç durmayacağı
şekilde arıza/ayar/model değişimi yapılmalıdır. İşleri
"başkaları" değil, işleri yapanlar standardize etmelidir.
sadece hatasız ürünler sonraki prosese geçirilmelidir.
- Bunlar görsel
kontrollerle desteklenmelidir, 5S, andon panoları gibi araçlara yer
verilmelidir.
- Dünyanın her
yerinde insanların en keyif aldığı (kendilerini iyi hissettiren) işler
şunlardır: Berrak bir amacı olan, dikkatin başka yöne kaymasını
engelleyecek ölçüde dikkat gerektiren, kesintiden ve dikkatin
dağılmasından arındırılmış, amaca ulaşmada açık ve hızlı geri bildirim
içeren ve meydan okuma hissi veren (becerisinin önündeki görevi başarmak
için yeterli olduğu algısı) faaliyetler
- İşçi işin
tamamını değil, küçük bir bölümünü görmektedir ve diğer nedenlerle
işinde kesinti olmaktadır. İşi zenginleştirmek için ilave sorumluluk
verilmelidir
- Çekme
- Eğer toplam
işlem süresini ürün geliştirmede %50, sipariş işlemede %75, fiziksel
üretimde %90 indiremiyorsanız, bir şeyleri yanlış yapmışsınız demektir
- Toyotaya göre
model değişimindeki kayıp toplam çalışma zamanının %10 unu aşmamalıdır
- Mal kabul ve
sevk alanlarının ortasına yerleştirilen bir süreç izleme panosuyla,
herkesin tamamlanacak çevrim sayısını ve kalan zamanı sürekli izlemesi
sağlanmış. Bu amaçla her çalışana belli bir renkte bir deste manyetik
kart verilmiş ve her çevrimin tamamlanmasından sonra izleme panosundaki
uygun bir yere bir kart yerleştirmesi istenmiş. Eğer iş, çevrim süresi
içinde tamamlanamamışsa, çalışan yan taraftaki boşluğu sebebini yazmış.
Böylece kaizen çalışmaları için veri toplanmış, konu seçimi yapılmış
- Mükemmellik
- Gelişme
gösteren organizasyonlar ve başaramamış organizasyonlar arasındaki en
önemli farklılık; başarılı olanların olanaksız gibi görünen görevler
için somut zaman planları hazırlayarak bunları rutin olarak
gerçekleştirmeleri, hatta planın önüne geçmeleridir. Öte yandan
başarısız işletmeler tezat olarak mevcut organizasyon ve birbirinden
kopuk değer akışları için neyin mantıklı olacağını sorgulayarak işe başlamışlar
ve daha işe başlamadan kaybetmişlerdir
- Vizyon
eksikliği nedeniyle bu tür bir çalışmayı hiç başlatamayan işletmelerin
başarısızlığa uğrayacağı aşikardır. Öte yandan vizyon, enerji ve umutla
dolu olarak bu işe başlamalarına karşın bin farklı yönde mükemmellik
peşinde oldukları için dağılan ve mevcut kaynakları hiçbir yönde
ilerlemeye yeterli olmadığı için çok az gelişme gösteren firmaları da
üzülerek izlemekteyiz. Bu noktada yapılması gereken; öncelikle bir
vizyon oluşturmak ve bu vizyona ulaşmayı sağlayacak iki veya üç en
önemli adımı seçerek diğerlerini sonraya bırakmaktır. Bu, kuşkusuz diğer
adımların hiçbir zaman yapılmayacağı anlamına gelmez. Sadece bir anda
bir iş yapma ve tamamlanana kadar o işin üzerinde sürekli çalışma
şeklindeki genel ilke; tasarım, sipariş alma ve üretim faaliyetlerinde
olduğu gibi iyileştirme faaliyetleri için de aynı derecede geçerlidir.
- Bu aşamada
kritik husus, son yalın teknik olan politika yayılımıdır. Temel fikri,
kitle üretiminden yalın dönüşüm süreci içinde tepe yönetiminin birkaç
basit hedef üzerinde anlaşması, bu hedeflere ulaşacak birkaç proje
seçmesi, bu projeleri gerçekleştirecek işgücü ve kaynakları belirlemesi,
son olarak zaman içinde belli bir noktada gerçekleştirilecek sayısal
iyileştirme hedeflerini saptamasıdır
- Firmaları ve
değer akışlarını içe dönük biriktir-beklet dünyasından dışarıya doğru
çıkaran katalitik güç, genellikle derin bir kriz anında tüm geleneksel
kuralları yıkan dışarıdan birisi tarafından uygulanır. Bu bireye Değişim
Ajanı diyoruz.
- Yalın
sistemler, ancak değer akışında yer alanların, yeni sistemin herkese
eşit davranacağına ve insan ikilemleriyle ilgilenmek için ekstra çaba
harcayacığına inanması halinde serpilip gelişebileceği için , bu
dönüşümde sadece iyilik yapan despotlar (yönetim desteği) başarılı
olacaktır.
- Düşünceden Eyleme
- LANTECH - aile
şirketi, mucit işi büyütüp krize girince de yalın arayışa giriyor, küçük
ölçek, ABD, ambalaj sanayii
- Hiçbir firma
sadece maliyet azaltma ve tasarrufla kurtulamaz
- Ekip
süreçleri, liderlik, bireysel etkileşim konularında yoğun eğitim
programları yürütüldü ama hangi yöne gideceğimizi bilemiyorduk
- Standart iş =
bir işi, belirli bir süre içinde ve o işi hep ilk seferde ve her
seferde doğru yapabilmenin en iyi yolu.
- Japon
danışmanla çalıştı.
- Ekipler kendi
işlerini standartlaştırdı.
- Yalın Dönüşüm
için ileri görüşlülük, teknik virtüözlük ve tutkulu olmak kritik
unsurlardır, her üçü de aynı adamda olmak zorunda değildir, ekip işidir.
- Kaizen ekibine
"en iyi işçiler" alındı, çünkü bu iyi bir şeydi.
- İşçiler çok
yönlü olmaya başladıkça ücretleri yeniden ayarlandı. İş garantisi (
sadece iyileştirme nedeniyle) verildi.
- Üretim planı
herkesin göreceği bir yerdeydi, gerçekleşmeler üzerine işleniyordu.
- Ürün odaklı
ekiplerin başına Doğrudan Sorumlu Birey getirildi. Tüm projeler
sorgulanıyor, en önemli ikisi seçiliyor ve bunlara proje
ekibi atanıyordu. Ekipte beyaz ve mavi yakalı tüm fonksiyonlardan
temsilci oluyordu, bir arada yerleştirilmişlerdi ve ellerindeki projeyi
bitirmeden başka hiç bir işi yapmamaları söylenmişti.
- WIREMOLD -
değişik milletlerden çalışanları olan, çok fabrikalı, sıradan kablo
ve regülatör üretimi yapan, makinaları ve binası eski, ABD
- Organizasyonu
yataylaştırdı, yeni şemada Planlama, Kalite Güvence, Mekanik yoktu,
üretim yerine ürün odaklı 6 adet ekip vardı.
- İstekli
olanlar %10, kararsız olanlar %80 ve istemeyenler %10 genel kuralı
vardır. İlk projeler istekli olanlara verilir, başarı kazanıldıkça
kararsızlar bu gruba geçer ve ivme büyür. Bu arada suyu bulandırmaması
için istemeyen %10 luk kesim işten tayin/çıkış/emeklilik yollarıyla
uzaklaştırılır
- En etkili
eylem ilk uygulamayı bizzat Genel Müdürün yapmasıdır.
- Japon
danışmanla çalıştı.
- Ürün odaklı
ekipler kuruldu, üretimin yanına yerleştiler.
- Yeni düşünme
biçiminin anahtarı, üretimin ürün grupları cinsinden organize edilmesi
ve her ürün grubunun kendi satın almasını yapması ve parça ve
takımlarını edinmesiydi. Daha sonra gerçek maliyetleri her üretim
hattına dağıtan basit bir sistem geliştirildi.
- Üretim
ekiplerine puan tahtaları verildi, performans kriterleri ve yıllık
hedefleri belirlendi :
- ürün ekibinin
üretkenliği (çalışan başına düşen satış miktarı) hedef her yıl sabit
USD ile %20 artırmak
- müşteri
hizmeti (zamanında teslim edilen ürünlerin yüzdesi) hedef %100 tam zamanında
- stok
devirleri hedef yıllık en az 20 devir yapmak
- kalite (ekip
tarafından yapılan hata sayısı) hedef her yıl %50 azaltmak
- Tam Zamanında
Destek Ofisi kuruldu, Kalite Güvence, Eğitimciler, firmada değişik işler
yapmış nitelikli personel bir araya getirildi. Bu ofis Ürün Ekibinin
Lideriyle birlikte çalışacak, uygulanacak iyileştirme faaliyetlerini
belirleyecek, iyileştirme tamamlandığında ürün ekibindeki katılımcılar
asli görevlerine dönecekleri için, bir hafta süreli çalışmayı izleyip
sonuçlandırmak ofise kalacaktı. Ofis ayrıca düzenli olarak tüm
çalışanlara Yalın Tekniklerin ve ilkelerin eğitimini verecekti. Mesajın
tekrar edilmesi çok önemlidir, aleyhteki direnci kıracaktır
- Yönetimin
kadro fazlası nedeniyle birini işten çıkarmadan önceki 5 alternatifi:
- fazla mesaiyi
azaltmak
- fazla
işgücünü kaizen çalışmalarına aktarmak
- küçük
tedarikçilerdeki işleri firma içine almak
- çalışma
haftasını herkesi etkileyecek şekilde kısaltmak
- işi büyütmek
üzere yeni ürünler geliştirmek
- Kaizen, Kalite
Fonksiyonu Yayılımı ve Odaklı Geliştirme Ekipleri birlikte sinerji
yarattı.
- Satın alınan
parça ve hammaddeler firmanın en önemli maliyet bileşeni olduğu halde
tedarikçilerin performansını iyileştirecek hiç bir çalışma yapılmamıştı.
Bunun yerine geleneksel satın alma sistemi, rekabet yaratmak amacıyla
farklı parça ve malzemeleri birden çok kaynaktan sipariş ederek,
tedarikçilerin kar marjını kontrol altına almaya odaklanmıştı.
- PRATT &
WHITNEY - jet motoru üreticisi, kalite beklentisi ölümcül, 50000 kişilik
dev tesis, krizde, ABD
- Üst yönetimin
anlamadığı ve organizasyonun desteklemediği bir yapıda, yalın ve akış
kavramlarını azar azar yerleştirmek olanaksızdı.
- Kalite Güvence
Bölümü baştan sona yeniden organize edildi, başına kaliteden anlamayan
kıdemli bir mühendis getirildi. Ekip küçültüldü, ayrılanlar üretime
yerleştirildi.
- Japon
danışmanla çalıştı.
- Hataların geri
dönüşlerinde ısrarla kök-neden analizi yapıldı, hata kaynakları
giderilmeye çalışıldı.
- Kalitenin
sahiplenilebilmesi için süreçler "kurtarıldıkça" belgelendi.
- Şu an yapmakta
olduğunuz şeylerle başlayın. Öncelikle, işgücünüzün bilmediklerini,
eğitimlerinin yetersizliğini veya yaşlarını düşünmeyi bir yana bırakın.
Sendikanın (alışkanlıkların) yaptığı engellemeleri veya güzel
"sayısal" göstergeleri de unutun. Bu tür engeller genellikle
beyninizde bulunur.
- Bunun yerine
kaliteyi iyileştirmek ve büyük maliyet bloklarını yok etmek üzere değer
yaratan faaliyetlerinizi sürekli akış biçiminde sıralayın. Yeterli
bilgiye sahipseniz bunu çabuk yapabilirsiniz ve yeni ekipman-tesis gibi
önemli yatırımlara da asla ihtiyacınız olmayacaktır. Maliyetleriniz
azalacak, oluşan kaynakla işgücünüzü daha hızlı çok yönlü yapacaksınız.
- PORSCHE -
prestij otomobil üreticisi, küçük ölçekli, yüksek mühendislik, Alman
- Hataların
nerede oluştuğunu ve düzeltmek için neler yapıldığını üretim alanında
görevli herkesin anında görmesini sağlayacak bir hata yakalama ve
raporlama sistemi kuruldu.
- Kalite ve
verimin iyileştirilmesine yönelik öneri geliştiren iş ekibi üyelerini
ödüllendiren yeni bir öneri sistemi kuruldu. Bu sistemde, Ustalar,
önerileri hemen değerlendirip hızla uygulamaya koyma sorumluluğunu
üstlenmişlerdi. Daha önceleri öneriler özel bir kurmay bölüme gönderiliyor,
gecikmeler oluyordu. Öneri sayısı işçi başına yılda 0,06 düzeyindeydi,
Toyota'da bu sayı 29 du.
- İş ekipleri
için performans kriterleri ve hedefler belirlendi, tüm Ustalar bunları
kabul etti, herkesin göreceği bir yerde ilan etmeyi benimsedi, hedefler
"onların" oldu:
- imalat ve
montaj işçilik saatlerinde azalma ve yeniden işleme, hurda ve makine
duruş zamanında azalma cinsinden ölçülen maliyet
- bileşen yada
araç başına ilk seferde saptanan hata sayısı ile her araçta en son yol
testinde saptanan hata sayısı cinsinden ölçülen kalite
- bayilere
zamanında yapılan teslimatlar, bir sonraki imalat operasyonuna
zamanında teslim edilen parça sevkiyatları ve stok düzeyinde sağlanan
azalma cinsinden ölçülen lojistik
- çalışan
başına öneri sayısı, temizlik ve düzen, işe devamsızlık, iş kazaları,
ekip başına eğitim ve uygulama saati cinsinden ölçülen motivasyon
- Japon
danışmanla çalıştı.
- Uzun planlar
ve mühendislik ekolünden gelen Almanlar için Japon (Almanca bilmeyen,
sarı benizli, Alman olmayan, spor otomobil hakkında hiçbir fikri
olmayan) danışmanın "sadece yap, hem de hemen" tarzı çok sıra
dışıydı.
- Çok yüksek
nitelikteki işgücü ile çok yönlü beceri, iş rotasyonu, kök neden
analizi, önleyici bakım ve kaizen kolaylıkla yapılabiliyordu. Kısacası
Porsche, dün olduğu gibi bugün de bir ustalık firmasıdır, ancak ustalık
biçimi sürekli iyileştirme sürecini hızla ve radikal biçimde
uygulayabilen, yeni yalın ustalık biçimine dönüşmüştür
- Tedarikçi
firma yönetimiyle başlangıçta sağlanan anlayış uyarınca, iyileştirmeden
sağlanan maliyet tasarrufu titizlikle hesaplanacak, üçe bölünecek,
tedarikçi, Porsche ve Porsche kanalıyla ulaşılacak müşteri
arasında eşit biçimde dağıtılacaktı..
- Müşterinin
fark edemeyeceği detayları ürüne ekleyerek gereksiz çeşit ve maliyet
artışı yaratmayın.
- Tüm
sorunlarına ve zaaflarına rağmen Alman endüstrisi iyi durumunu korudu,
çünkü:
- Ustaların
beceri seviyesi o kadar yüksekti ki, sorunu yaratan noktaya dönmeye
gerek kalmadan çözülüyordu
- Ustalar,
ürünün tasarımındaki bazı noktalara yeniden tasarım yapabilecek kadar
iyiydiler
- Genel
bilgi-beceri-tecrübe öylesine derindi ki, ürüne istenen ölçüde derinlik
(karmaşık,rafine, gereğinden fazla iyi) katılabiliyordu.
- Bugün başka
ülkelere gitmeyi düşünüyorlar ama Almanların, Almanya’da yapamayacakları
uçak, otomobil veya başka bir ürün değildir, yapamayacakları sadece bu
ürünlerin geleneksel Alman sistemiyle üretilmesidir
- SHOWA - dökme
demirden ürünleri olan, çok fabrikalı, krizde bir üretici, Japonya
- Yönetimin
kayıtsız şartsız desteği şarttır. - hamama girip terlememek olmaz, Gn.Md
desteği en önemli unsur, iyi yada kötü her şey gölgenizde olacak
- Bir Eylem Planı
- Bir değişim
ajanı bulun, yanında da sistem kurucu olsun
- Bilgiye ulaşın
- yayınlar,
eğitimler, değişik alanlarda uzmanlaşmış danışmanlar
- eğitim verecek
kadar doğallaşmak, öğrenmek, yönetimin birlikte faaliyet yapması
- Bir kriz
yakalayarak veya yaratarak bir kaldıraç bulun
- Büyük
stratejiyi bir an için unutun
- Değer
akışlarınızın haritasını çıkarın (müşteriler sadece ürünleriyle ilgilenir,
sizin ne yaptığınızla değil)
- En kısa zamanda
önemli ve görünür bir faaliyetle işe başlayın (işçileri, orta ve üst
kademeyi dahil edin)
- Anında sonuç
isteyin (sonuçlar çarpıcı olmadıysa henüz hazır değilsiniz, sunum yapın)
- İvme kazandıkça
kapsamınızı genişletin
- Firmanızı ürün
grupları ve değer akışı bazında yeniden düzenleyin
- Değer akış
yöneticisi de haritası kadar önemlidir. İşlevsel alanlardaki tüm gerekli
becerileri doğrudan bu kişinin yetkisi altında toplayın.
- Bu amaçla
organizasyon şemasını değiştirebilirsiniz VEYA sadece en üstten sağlanan
bir yetkiyle bu fırsatı şemayı değiştirmeden de verebilirsiniz.
- Değer Akış
Yöneticileri kendi rotalarında giderken başka Değer Akış Yöneticileriyle
birlikte çalışabilir.
- Bir yalın
destek fonksiyonu yaratın
- Kalite Güvence
ile yalın fonksiyonlarını birleştirin, böylece kalitenin artırılması,
verimin iyileştirilmesi, akış sürelerinin kısaltılması, alan
tasarrufları ve işinizin diğer tüm performans boyutları eşit derecede ve
eş zamanlı olarak düşünülmüş olur.
- Yalın
uygulamalara başlarken karşılaşılan standart sorunlardan birisi de
işletme yöneticilerinin kafasının kalite güvence ve yalın ofis
tarafından çelişkili sözlerle karıştırıldığıdır. Aslında amaç aynıdır,
sadece sözcükler farklıdır, ortak terminoloji sorunu çözmek için
yeterlidir.
- Bu ofis mümkün
olduğunca küçük olmalıdır.
- İşin başında,
fazla işgücüyle ilgilenin
- Bir büyüme
stratejisi geliştirin
- Sorun çıkaran
ve sisteme direnenleri uzaklaştırın (%10 luk bir yönetim kesimidir)
- Bir şeyi düzelttiğinizde, yeniden
düzeltin
- Yöneticileri
değerlendirmede kullanılacak kritik soru, performansı ne ölçüde
iyileştirebildikleridir.
- İki adım ileri
bir adım geri tamam ama hiç ileri adım atmamak olmaz
- Politika
yayılımından yararlanın
- Toyota’ ya
göre "Planlama paha biçilmez önemdedir, ama planlar işe
yaramaz!"
- Bir yalın
muhasebe sistemi yaratın
- Çalışanlara
firma performansıyla orantılı ücret verin
- işgücünüzün
yalın sisteme bağlılığını parayla satın almaya çalışmak, soruna yanlış
yönden yaklaşmaktır. Bunun yerine, yeni iş ortamının olumlu
yanlarını vurgulayın
- Her şeyi
şeffaflaştırın
- Puan tahtanız
olsun ama kendinizi sürekli başka firmalarla karşılaştırırken, kendi
firmanızda olumlu bir faaliyet yapacak zamanı da harcarsınız.
- Yalın düşünceyi
ve becerileri herkese öğretin
- ilk kademe
işçileri ve hat yöneticileri toplam değer akışını nasıl yatay olarak
düşünecekleri ve bunu nasıl çekeceklerini anlayamaz. Ayrıca yangın
söndürmekle uğraşmamak için gereken kök-neden analizi yöntemlerini de
anlamakta zorlanırlar.
- kritik yalın
becerileri kazanmak için işçilerinizin özel bir eğitim alması gerekir,
sürekli tekrar kalıcılığı sağlar
- Araçlarınızı
doğru boyutlara indirgeyin
- Tedarikçi ve
müşterilerinizi bu adımları atmaya ikna edin
- Yalın bir
küresel strateji geliştirin
- Yukarıdan
aşağıya liderlikten, aşağıdan yukarıya inisiyatife geçin
- BU İŞLER 5 YIL
SÜRECEK, HAZIR OLUN !
- Yalın İşletme
- Alternatif
kariyerler
- çalışanlar tüm
zaman ve bilgilerini standart sorunlarla uğraşarak tüketirlerse
körelebilirler.
- proje bazında
rotasyon yapılmalı, tamamlandıktan sonra asli görevine geri
dönebilmeliler.
- "Bağlı
personel sayısını artırarak bir merdiven çıkar gibi kademeli olarak
genel müdürlüğe kadar yükselmek" şeklindeki geleneksel kariyer
görüşünün değer akışına hiçbir yararı yoktur, dolayısıyla değiştirilmesi
gerekir.
- Alternatif
fonksiyonlar
- Ürün ekipleri
olduğu için geleneksel mühendislik, üretim, satın alma, kalite
fonksiyonlarının işlevi değişmelidir.
- Satın alma,
bireysel satın alma kararları vermek ve ürünlerini pazara sunan tedarikçileri
engellemek anlamında olmamalıdır. Firmanın, uzun dönemde birlikte
çalışacağı tedarikçileri belirlemeli, her tedarikçi için yüksek kaliteli
performansı sağlayacak teknolojilerle tasarım ve üretim yetkinliklerine
sahip olmalarını sağlayacak bir plan geliştirmelidir.
- Kalite,
ürünlerin ayrıntılı denetimini veya belirli bir ürüne ait sorunları
çözmek üzere yangın söndürme alıştırmaları yapmamalıdır. Hatalı
ürünlerin müşteriye "ulaşmasını" ve geri dönüşleri önleyerek
her ürünün her seferinde doğru üretilmesini sağlamak üzere ürün
ekiplerinin kullanacağı bir dizi standart yöntem geliştirmelidir.
* Yeni nesil tahminsiz dinamik stok yönetimiyle stokları azaltarak bulunurluk sağlayın. * Gününde teslim edin. * Nakit akışınızı iyileştirin. * SCAI>TECH.
23 Temmuz 2014 Çarşamba
YALIN DÜŞÜNCE / James Womack, Daniel T. Jones / kitap özeti
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder