26 Ocak 2022 Çarşamba

İlk 90 Gün / Michael Watkins / 2013 / kitap özeti

Yeni bir göreve geçiş meslek yaşamının en zorlu dönemidir. Tipik bir Fortune500 şirketinde yöneticilerin %25 i her yıl iş değiştirir. Yeni işe alışmak ortalama 6,2 ay sürüyor. Bu süre hızlandırılabilir. Geçiş tuzaklarından sakınılmalıdır:

  • Bildiklerine sıkıca sarılmak
  • "Eylem zorunluluğunun" tutsağı olmak
  • Gerçekçi olmayan beklentiler yaratmak
  • Çok fazla şey yapma gayreti
  • Kafanızda "belli" yanıtlarla ortaya çıkmak
  • Yanlış bir öğrenme tarzını benimsemek
  • Yatay ilişkileri ihmal etmek
Temel ilkeleri kavradığınızda verimli döngü oluşur: 
Kendinizi hazırlayın, Öğrenmeyi hızlandırın, Stratejiyi duruma uydurun, Başarı için müzakere edin, Uyum sağlayın, 
Ekibinizi kurun, İşbirlikleri oluşturun, Dengeyi koruyun, 
Herkesi hızlandırın.


Kendinizi hazırlayın: 

  • Terfi etmek - genişlikle derinliği dengeleyin, görev dağıtımını özenli yapın, sadece yetkiyle değil aynı zamanda etkiyle yönetin, iletişim şekillerini zenginleştirin, doğru duruşu sergileyin.
  • Yeni bir şirkete giriş - işe intibak edin, paydaşlarla bağlantı kurun, beklentileri uyumlaştırın, kültüre adapte olun.
  • Öneriler: net bir başa baş noktası belirleyin, zayıflıklarınızı gözden geçirin, güçlü yanlarınıza dikkat edin, öğrenmeyi öğrenin, ağınızı yenileyin, önünüzü kesmeye çalışabilecek kişilere dikkat edin, biraz yardım alın.
Öğrenmeyi hızlandırın:

  • İlk günler yangın hortumundan su içmeye benzer, öğrenme engellerini aşın. Öğrenmek yatırımdır. Yapmak (işi halletmek) ile olmak (gözlemlemek, düşünmek) arasında dengeyi bulun.
  • En iyi içgörü kanalları dışarıda müşteriler, tedarikçiler, dağıtımcılar, dış analistlerdir ve içeride arge, satış, teslimat, kadrolar, bütünleştiriciler, emektarlardır.
  • Öğrenme günlüğünüz ne öğrenmek istediğinizdir. Öğrenme planınız nasıl bir yol izleyeceğinizdir.
Stratejiyi duruma uydurun:
  • STARS: Startup - Turn around - Accelerate growth - Realignment - Sustain Success
  • STARS: Kuruluş - Kurtarma - Hızlı büyüme - Hizalanma - Sürdürme
  • Duruma uygun hareket edin. Departmanlar farklı STARS durumlarında olabilir.
  • Yöneticiler kuruluş-kurtarma-hızlı büyüme durumlarını daha zor olarak değerlendirdikleri halde en çok bu durumlara istekli oluyor!

Başarı için müzakere edin:
  • Sorunun temellerine odaklanın - amirinize uzak durmayın, amirinizi şaşırtmayın, amirinize sadece sorunlarla gitmeyin, kontrol listenizin tamamını bir defada ortaya sürmeyin, amirinizin değişmesini beklemeyin. Beklentileri bir an önce ve sık sık netleştirin, ilişkiyi yürütme sorumluluğunu üstlenin, tanı koymak ve eylem planı hazırlamak için süre isteyin, amirinizin önemsediği bir alanda erken başarılar elde etmeye çalışın, amirinizin değer verdiği kişiler üzerinde iyi izlenim bırakın.
  • Amirle görüşürken - 5 söyleşi konusu var: Duruma tanı koyma, beklentiler, kaynaklar, tarz, kişisel gelişim. Birden çok amir varsa birlikte konuşmaya çalışın.
  • 90 günlük yazılı plan hazırlayın, ilk 30 günde öğrenme-tutunma, ikinci 30 günde hazırladığınız planı uygulayın, her 30 günlük dönemin sonunda amirinizle değerlendirme yapın.
  • Ekibinize de sizin amirinizle olan deneyiminizi yaşama fırsatı verin. Onlarla da 5 konulu söyleşi planlayın.
Erken başarılar elde edin:
  • Geçişi iki ayda bitirseniz bile oturması için 2-4 yıl izlemeniz gerekebilir.
  • Değişimi aralıksız yaparsanız hangi aksiyonun işe yaradığını anlayamazsınız, ekip yorulur.
  • Erken kayıplardan kaçının - az sayıda umut vaat eden fırsata odaklanın, amiriniz için önem taşıyan başarılar kazanın, başarıya düzgün yollardan ulaşın, STARS durumunuzu dikkate alın, kültüre ayak uydurun.
  • Nasıl tanındığınızı öğrenin - saygınlık kazanın, bağlarını nasıl geliştireceğinizi planlayın, eski kültürü kötülemeyin, beklenebilir sürprizlerden kaçının.
Uyum sağlayın:
  • Firmanın mimarisini değiştirmeye gücünüz yetmeyebilir ama anlamaya ve uyum göstermeye çalışmalısınız.
  • yaygın tuzaklar - değişiklik olsun diye değişiklik yapmak STARS durumuna uygun hareket etmemek, yeniden yapılandırmaya çalışırken daha büyük sorunlara yol açmak, fazla karmaşık yapılar yaratmak, ekibin kapasitesinin üzerinde değişime zorlamak
  • mimaride uyum gerektiren yapılar - stratejik doğrultu, yapı, çekirdek süreçler, temel beceriler
  • stratejik doğrultu - odaklanacak noktalar müşteriler, sermaye, yeterlilikler ve taahhütlerdir. SWOT işe yarar, aksiyona dönüşmelidir.
  • yapı - unsurları birimler, raporlama ve entegrasyon mekanizmaları, karar alma hakkı ve kuralları, performans ölçümü ve teşvik sistemleridir.
  • çekirdek süreçler - süreç analizi yapın, her süreçte verimlilik - zamanlılık - güvenilirlik - kalite değerlendirmesi yapın, iyileştirin.
  • temel beceriler - bölümleri bireysel uzmanlık, ilişki bilgisi, gömülü bilgi ve meta bilgidir. Eksikleri ve nasıl giderileceğini belirleyin, iyileştirin.
Kendi ekibinizi oluşturun:
  • Önemli bir kaldıraçtır, ihmal etmeyin.
  • yaygın tuzaklar - eski lideri eleştirmek, mevcut ekibi fazla uzun süre yerinde tutmak, durağanlık ve değişimin dengesini kuramamak, örgütsel uyum ve paralelinde ekip geliştirme üzerinde çalışmamak, iyi elemanları elinde tutamamak, uygulamaya göre değişen kararlar almakta aceleci davranmak, her şeyi kendi yapmaya kalkmak
  • ekibinizi değerlendirirken yeterlilik - akıl yürütme yetisi - enerji - odaklanma - ilişkiler - güven parametrelerini kullanın. Görüşmelerde temel bir soru setini kullanın, böylece aynı sorulara verilen farklı yanıtlarla ekibinizi daha iyi tanırsınız.
  • Ekibinizi değerlendirirken yerinde kalacaklar, yerinde kalıp geliştirilecek olanlar, başka bir konuma kaydırılacak olanlar, değiştirilmesi gerekenler, bir süre gözlenecekler kategorilerini kullanın.
  • Ekibe çalışma heyecanını veren cıvıl cıvıl bir vizyondur!
Bağlaşıklıklar kurun:
  • Bir işi yapmak için her zaman yetkiniz yetmeyebilir, etki yaratmalısınız.
  • Bağlaşıklıklar lehinize veya aleyhinize olabilir.
  • Muhalifler - statükodan hoşnut olabilirler, yetersiz görünmekten korkabilirler, çekirdek değerlerinin tehdit edildiğini hissedebilirler, erklerini kaybetmekten çekinebilirler, kendi bağlaşıklıkları açısından yeni durumu uygun bulmayabilirler.
  • etki stratejileri - danışmak, çerçeve çizmek, tercih biçimlendirmek, sosyal etki sağlamak, fayda sağlamak, zincirleme yapıyı göstermek, eyleme zorlayan olayla hareket etmek
Kendinizi yönetin:
  •  Planlama yapın, önemli olana odaklanın, yapılabilir taahhütlere girin, arada bir geri çekilin, ne zaman pes edeceğinizi bilin, ev hayatınızı işten ayrı tutun.
Herkesi hızlandırın:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder