10 Mayıs 2022 Salı

Deloite 2015 raporundaki tedarik zinciri eğilimleri / VMI, Industry Infrastructure Provider, Drop Shipping

Deloitte tarafından hazırlanan 2015 tarihli raporda bazı noktaları vurgulamak istiyorum, italik dizili olanlar benim yorumlarımdır, aradan geçen 7 yıl zarfında bu eğilimlerin pekiştiğine inanıyorum:

  • On-demand-fulfillment: Talep karşılama teknolojileri (VMI gibi) firmaların stok tutma yer ve miktar kararlarını etkiliyor.
  •  
  • Industry infrastructure provider: Altyapı Sağlayıcılığı, büyük ve uzman firmaların daha küçükleri uygun maliyetlerle satınalma-stok-dağıtım yönetiminde destekleme fırsatıdır.
  •  
  • Drop-shipping: Satıldığında teslim, yukarıdaki iki konunun birleştiği yerde pazarlama-satış-mikro dağıtım işidir, hızla büyüyor.

Perakendeci kendi stok-dağıtım yönetim organizasyonunu kurmak yerine ölçek ekonomisinden yararlanan büyük bir lojistik firmasından bu hizmetleri alabilir.

Stitch Labs bir bulut hizmetidir, çok sayıda çevrimiçi mağazanın stok-satış yönetimini ortak olarak yapar.

Warby Parker: Bir gözlük-lens firması, çevrimiçi ağırlıklı, mağazalar kütüphane gibi ve her üründen bir adet var, beğendiğinizi adresinize gönderiyorlar. 

Türkiye’de EKOL, NETLOG, MARS, ARKAS, OMSAN, BORUSAN, HOROZ, BARSAN, ALIŞAN, REYSAŞ, GÖKBORA, ... tarafından çeşitli firmalara verilen benzer servis var.

Ancak bu servislerin hiç birinde “bulunurluk garantisi” yok, dolayısıyla tamamlama çözümü için büyük bir potansiyel var! 

Böylece genel stok seviyesi azalacak, bulunan ürünlerin satışıyla birlikte ciro artacak, nakit akışı iyileşecektir. Daha küçük mağazalar ve daha az stokla birlikte bayi açmak ucuzlayacak, kolaylaşacaktır. 

Büyük firmalar ölçek ekonomisiyle elde ettikleri verimi küçüklere servis satışıyla değerlendirebilecektir. Merkezi satınalma - inspection - dağıtım - ürün yönetimi - hatta ortak pazar yeri mümkün olacaktır.

Mikro dağıtımda bankalar gibi ortak POS-ATM benzeri ortak filo kullanımıyla desteklendiğinde aynı rota üzerinde mağazalar birleştirilebilecektir. 

Küçüklerin uzman personel bulma, elde tutma, güncel teknolojiye ulaşma sorunu da ortadan kalkacaktır.

Büyük lojistik firmaların altyapı sağlayıcısı rolüyle perakendecilere bulunurluk sağlaması herkesin kazanacağı bir oyundur.

Bayi yöneten perakendecilerin VMI-Tedarikçi Yönetimli Stok ile bu servisi vermeleri halinde bayilerin refahı artacaktır.

Gereksiz stok birikimi ve mükerrer kaynak kullanımı önleneceği için daha sürdürülebilir bir işleyiş olacaktır.

scai.tech     blog       FR100       FR100 Simülatör    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder