https://www.clientstampedebook.com/
Yapabilecek olanaklara, kabiliyete, cesarete sahipsin. Hedeflerin var, iyileştirmek istiyorsun.Tavşan-kaplumbağa yarışı hikayesi yanlış öğretidir. Kaplumbağa risksiz, alıştığın gibi, konfor alanından çıkmadan ömür tüketir. Tavşan canlıdır, delidir, risk alır, denemekten çekinmez., değişen dünyaya uyum sağlamaya hazırdır. Bu kitap tavşana parkur planını vermek, riskleri-ipuçlarını göstermek, koçluk etmek için hazırlanmış :)
Hayat karmaşık, piyasalar dalgalı, işler zor.. Bu programın sizi kurtarabilmesi için katılmanız, emek vermeniz gerekiyor.
Bu kitap tavşanlar içindir!
- Başkalarına aldırmayın
- Zamanın gelmesini beklemeyin
- Farklı olan kazanır
- Sürüden ayrılacak cesaretin olsun
- Organize ve tutarlı olun
Doğru bilinen pazarlama yanlışları:
- Herkes bizim müşterimizdir
- Sadece dijital pazarlama işe yarar
- Her zaman marka öne çıkarılmalıdır
- Başkasında işe yaradıysa bizde de işe yarar
- Pazarlama = Reklamdır.
7 adımlı plan:
- Hedef pazarı belirleyin
- Cazip (red edilemeyecek) teklif hazırlayın
- Marka-ikon konumlandırın.
- Ürün sunumuna özen gösterin
- Fiyatlama-satış
- Pazarlama organizasyonu
- Olağanüstü müşteri deneyimi
1. Hedef pazar. Kime?
En çok canı yanan, genel değil özel (niş) gruptaki adayları bulun. Fiyata değil değere odaklanın. Fiyat rekabeti olan taban grubundan orta-üst gruplara kaymaya çalışın. Firmalar satın almaz, insanlar satın alır. Her segment ayrı stratejiyi hak eder.
ASSUME = You are making ASS out of U and ME. Varsaymayın, araştırın.
2. Cazip teklif
10 kelimeyi geçmeyen, merak uyandıran, yaptığınız işi tarif eden manşet yazın. Rakiplerinizden ayrıldığınız özgün noktayı vurgulayın. İnsanlar ihtiyaçları yoksa, zamanları yoksa, pahalıysa, acelesi yoksa (ertelenebilirse) veya sana güvenmediğinde satın almazlar. Müşterinin deneme riskini kaldırın (ücretsiz deneme, para iade garantisi, ...). Bir hikayeniz olsun, öncelik satmak değil, güven sağlamaktır.
3. Konumlama
5 aşamalıdır: Temel (isim-logo-manşet-ürün adı), Gelişen (cazip teklif, tutarlı), Yayılan (çevrimiçi/dışı tutarlı müşteri deneyimi), İvmeli (kurum kültürü), İkon (sadık ve hararetli müşteriler, fanlar).
Göz alıcı, mümkün mertebe kişisel, tutarlı olmalıdır.
4. Ürün sunumu
Sadece ürünler değil, servisler de paketlenir. Kartvizit-web-sosyal medya-... hepsi pakete dahildir. Müşterinin karar vermesini kolaylaştırın.
5. Fiyatlama
"Ödediğin fiyat, aldığın değerdir"- Warren Buffet. Ücretsiz önerilen bir "değer" için asgari eposta-isim-iletişim izni alın. Fiyat rekabetinden kaçının. Basamaklı fiyatlandırın, en alttan en üst basamağa doğru: ücretsiz deneme, uzatılmış ücretsiz deneme, ücret iadesi garantili satış, üst pakete geçiş, tamamlayıcı ürünler, en üst paket.
6. Pazarlama Organizasyonu
3 aşamalıdır: İlgi çekmek (aday müşterilere ulaşmak), Satış (adaydan müşteriye geçiş), Tutmak (müşteriden müdavime geçiş). Geçmişteki ve güncel müşterilerin eposta-telefon listesi hazinenizdir, kimseye emanet etmeyin, her yeni adayı listeye ekleyin, etkinliği izleyebilmek ve ürün/sektör/vb için sınıflayabilmek iyi olur. İyi organizasyon için aynı anda ve uyumlu olarak hedef niş pazar, cazip teklif, uygun medya seçilmelidir. En önemli medyanız web sitenizdir; mobil uyumlu, ziyaretçiyi 5 saniye içinde sitede kalmaya ikna edebilen, ferah, sade, modern, müşterinin ne yapmasını istediğimizi açıkça belli eden tarzda olmalıdır.
7. Olağanüstü deneyim
Müşteriyi şaşırtacak iyi servis viral olur, tanıtımdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder