21 Şubat 2021 Pazar

Asla Vazgeçme Asla / Ali Türkşen / 2020 / kitap özeti

  • "Umutsuz durumlar yoktur, umutsuz insanlar vardır. Ben hiç bir zaman umudumu yitirmedim" - M.K.Atatürk
  • Geçmişi fazla eşelemek mutsuzluk getirir.
  • Hayata iki şekilde bakabilirsin: Ya bu benim hakkım dersin ya da bu benim şansım. Hak görünce elde ettiklerin yetmemeye başlar, şans görünce mutlu olur, tatminsizlik yaşamazsın.
  • Disiplin şart! Zaman, şekil, görev, mali..
  • "Bu benim engelim" yerine "Bu benim basamağım" dediğinizde engellerden öğrenebilirsiniz.
  • Hayat, onu yaşamayı bilen cesur insanlarındır.
  • Okumak ve gezmek iyidir, her ikisinin de hakkını verin.
  • Başarı, başarmaya karar verdiğiniz an ve kendinizi görmek istediğiniz nokta arasındaki boşluğun doğru yöntemlerle doldurulmasıyla gelir. Bedelini ödemeye hazırsanız başarı mutlaka gelir.
  • Hayatı "Keşke!" ile değil, "İyi ki yaşamışım!" ile değerlendirin.
  • Bir yayı sürekli gergin tutamazsın. Siz kendinizi nerede görüyorsanız, oradasınız.
  • Siz, kimin hayatını yaşıyorsunuz? Başkalarının ne dediği neden bu kadar önemli? 
  • Cesaret, korktuğunuz halde, idealleriniz, hedefleriniz, sevdikleriniz uğrunda yapmanız gerekeni yapabilmektir. Korkusunu yenebilen kişiye cesur denir, korkmayana değil.
  • Paraşüt-motosiklet sizin sosyal statünüzle, zenginliğinizle, unvanınızla ilgilenmez, fizik kurallarıyla ilgilenir, egoya yer yoktur.
  • "Söylediklerinize dikkat edin, düşüncelere dönüşür. Düşüncelerinize dikkat edin, duygulara dönüşür. Duygularınıza dikkat edin, alışkanlıklara dönüşür. Alışkanlıklarınıza dikkat edin, değerlerinize dönüşür. Değerlerinize dikkat edin, karakterinize dönüşür. Karakterinize dikkat edin, kaderinize dönüşür." - Gandi
  • SAT komando tipi liderlik: Lider ekibin yaptığı/yapamadığı her şeyden sorumludur. Ekibi hedefe inandırmak liderin işidir. Görev önemlidir ama ekip daha kıymetlidir, mesafeyi koruyun, işlere gereksiz müdahale etmeyin, gerektiğinde öne geçin.
  • Durum Muhakemesi: Vazife= maksat + görev. Yapılan işin bir amacı (maksat) olmalı, maksada ulaşmak için ne yapılacağı (görev) eklenmelidir.
  • Standart: Ölçemediğini yönetemezsin. Standart düşük olursa gelişimi önler, erişilemeyecek kadar yüksekse yılgınlık yaratır, makul ancak zorlayıcı seviyede olmalıdır. Kimse bir metrelik çıtanın üzerinden iki metre atlamaz!
  • Mücadele sporları iş ve özel hayatta kişisel gelişimi olumlu etkiliyor.
  • "İlim tercüme ile değil, tetkik ile olur" - M.K. Atatürk. Tercüme kitaplarda yabancı yazar/devletin izin verdiği kadarına yer alıyor, orjinali kadar güncel olmayabiliyor. 
  • Farklı görüşlerdeki insanlarla birlikte olun, zorlayıcıdır ama sizi geliştirir.
  • Dante' nin Cehennem tasvirinde 7 ölümcül günah var: Kibir, açgözlülük, şehvet, kıskançlık, oburluk, öfke, tembellik
  • Yavaş başarı karakter, hızlı başarı ego oluşturur.
  • "İnsan evrende gövdesi kadar değil, yüreği kadar yer kaplar" - Yaşar Kemal
  • İyi, mutlu, huzurlu yaşamak için daha çok eşyaya değil, daha fazla paylaşmaya ihtiyacımız var.
  • Ölmeden önce en çok pişman olunan 5 şey - Bronnie Ware: başkalarının beklediği gibi değil, kendi istediğim gibi yaşasaydım, bu kadar çok çalışmasaydım, duygularımı ifade edecek kadar cesur olsaydım, arkadaşlarımla bağlantımı koparmasaydım, daha mutlu bir hayat yaşamak için kendime izin verseydim...
  • "Neye katlandığın değil, nasıl katlandığın önemlidir" - Seneca
  • "İnsan birlikte en çok zaman geçirdiği beş kişinin ortalamasıdır" - Jim Rhon
  • Yelken eğitimi hayatı güzel betimler: Birinci sorunun cevabı sizdedir: "Nereye gitmek istiyorum?" İkinci sorunun cevabı sizde değildir, değiştirmeye gücünüz yetmez: "Rüzgar nereden esiyor?" Üçüncü sorunun cevabı sizdedir: "Hedefime ve rüzgar yönüne göre nasıl hareket etmeliyim?"
  • Ödülü sahneye çıktığında alırsın, kimsenin seni seyretmediği saatlerde kazanırsın.
  • İhtiyarsan hep geçmişten söz edersin, yaşlıysan gelecek planlarını anlatırsın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder