Orjinal yazıya buradan ulaşabilirsiniz.
Farklı sektörlerde satış artışını kısıtlayan sebepler sorulduğunda satış elemanlarının performans düşüklüğü ve seyahat gerekliliğinden hoşlanılmadığı için yeni eleman bulma zorluğu öne çıkıyor.
Küresel olarak Büyük İstifa yaşanıyor, çalışanlar uzaktan
çalışabilmek için mevcut işlerinden ayrılıyor. İlaveten iş bilgisi-tecrübesi
olan aday bulmak zorlaşıyor. Dolayısıyla aday havuzu daralıyor.
Bu durumda mevcut satış ekibinden azami fayda sağlanması
gerekiyor.
Satış ekibiyle ilgili eğitim, prim, indirim kabiliyeti vb konulara girmeden önce satış ekibiyle SWOT yapıldığında listelenenlere bakalım:
- Gününde teslim edilememesi, eksik adet verilmesi
- Yetersiz stok olması
- Satış-Operasyon aksiyon uyumsuzluğu
- Yetersiz stok veya kapasite varken hangi siparişlere öncelik verileceğinin belirsizliği
Messi bile ancak takım kendisiyle uyumluyken parlayabildi. Satış ekibinizde Messi varsa firmanın buna göre senkronize olmasını sağlayın.
İyi haber şu ki, senkronize olan firmalar mükemmel sonuçlar elde etti. Bunu başardığınızda müşterilerinizin sorunlarını çözebilen mutlak bir rekabet avantajı elde etmiş olacaksınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder