3 Şubat 2023 Cuma

Goldratt Research Labs / Hannah's Shop / perakendede stok yönetimi simülasyonu - 3 / 3

Goldratt Research Labs tarafından sunuluna Hannah's Shop simülatörü tanıtım serisindeki 3 yazının üçüncüsüdür. Birincisine ve ikincisine bakabilirsiniz.

Başlangıç ayarlarıyla min-max, ekonomik sipariş miktarı ve DDMRP stratejilerini,

ideal şartlarda ve gerçek hayat şartlarında,

yatırımın geri dönüşü (ROI), kayıp satışlar, satınalma sipariş sayısı gibi kriterlerle karşılaştıracağız.

Ürünleri yüksek değişkenlikli olarak 4 ayrı kategoride rastgele seçeceğiz.

Talepte mevsimlik dalgalanma ve tedarikte kapasite kısıtı ekleyeceğiz.

Mağazamızdaki 10 üründen biri çok satan (3 ad/saat), ikisi satan (3 ad/gün), üçü az satan (3 ad/hafta) ve dördü çok az satan (3 ad/ay) üründür. 

İdeal şartlarda değişkenlik yoktur, plana göre stok devri 14, net kar 2.700.000 USD , ROI %56 olacaktır.

Gerçek hayat şartlarında talep ve tedarikte değişkenlik vardır, plana göre stok devri 14, net kar 2.700.000 USD, ROI %56 olacaktır.
Min-max kurgusunda ideal şartlarda 15 devir,  952.700 USD zarar, -%24 ROI ile sonuçlanmıştır. 

Gerçek hayat şartlarında 14,3 devir, 2.100.000 USD zarar, -%52 ROI oluşmuştur. Bu strateji ideal şartlarda dahi yüksek değişkenlikli ürünlerde zararla bitmiştir.

Ekonomik Sipariş Miktarı kurgusunda ideal şartlarda 14 devir, 441.700 USD zarar, -%10 ROI görülmüştür.

Gerçek hayat şartlarında 13,7 devir, 1.700.000 USD zarar, -%38 ROI
vardır. Bu strateji de ideal şartlarda dahi yüksek değişkenlikli ürünlerde zararla bitmiştir.

DDMRP kurgusunda ideal şartlarda 33,7 devir, 2.200.000 USD kar, %110 ROI vardır.

Gerçek hayat şartlarında 31,8 devir, 714.300 USD kar, %35 ROI elde edilmiştir. Önceki geleneksel stratejilerin aksine Kısıtlar Teorisini esas alan bu stratejiyle aynı iş ortamında kar elde edilmiştir.

Simülatörde oldukça zengin bir istatistik geri bildirim seti var. DDMRP performansına ulaşmada en büyük zorluk alışkanlıklarımıza dayalı eski paradigmayı değiştirmektir.

Ancak bundan sonra yeni paradigmaya uygun çözümlerin şansı olacaktır. Bu noktada sık sevkiyat - sık sipariş - artan elleçleme gibi operasyonel zorluklar önümüze çıkacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder