DAY 4- JOINER TRIANGLE, 14 İLKE, 5 HASTALIK
Dr. Brian Joiner' ın çözümlemesidir. Söz edilen sürekli iyileştirme, kalite tutkusu sadece müşteri için değildir, çünkü o zaman inspection eğilimimiz güçlenirdi. Doğru soru "müşteriyi memnun etmenin maddi yükünü taşıyabilir miyiz?" değil, "Müşteriyi memnun ETMEMENİN maddi yükünü taşıyabilir miyiz?" olmalıdır.Obsession With Quality - Kalite Tutkusu: ürünlerde, hizmetlerde, süreçlerde, performansta, iş hayatında kaliteyi iyileştirin. Dış ve iç müşteriler için asgari kalite gereklerini tanımlayın. Kalite, kontrol edilerek değil üretilerek sağlanır. Sadece spektlere uymak yetmez, daha iyisi yapılabilir. Sürekli iyileştirme hayat biçimidir.
All One Team - Hepimiz Biriz: Rekabet etmek yerine yardımlaşın. Bariyerleri kaldırın. Süreç iyileştirme ekiplerinde çeşitli departmanlar, çeşitli rütbeler bir arada olsun. Sistemi bir bütün olarak iyileştirin. Tek bir takım olun.
Scientific Approach - Bilimsel Yaklaşım: Veri toplayın ama ölçülemeyen değerleri (müşteri memnuniyeti gibi) ihmal etmeyin. Veriyi şemalarda özetleyin, süreç verisi için kontrol şeması, diğer veriler için histogram tercih edin. Değişkenliği (olağan ve sebepli) anlayın. Gereksiz müdahaleden kaçının. Kontrol dışıysa özel sebepleri araştırın, kontrol altındaysa süreci iyileştirin.
14 İlke
Point 1. Constancy of purpose - amaç sürekliliği : Uzun vadeli, inovasyona dayanan, rekabetçi olmayı hedefleyen sürekli ürün-süreç iyileştirmesini amaçlayın.
Point 2. The new philosophy - Yeni felsefe : Mevcut hatalarla, gecikmelerle, servis düzeyiyle yaşayamayız. Çöküşü durdurmak üzere ne yapacağımızı ve nasıl yapacağımızı öğrenin. Kendinizi yeni çağa uydurun.
Point 3. Cease dependence on mass inspection - son ürün örneklemesine bel bağlamayın : İstatistiği örnekleme için değil, üretirken veya satın alırken ilk seferde doğru yapmak için kullanın. Tek takım olun, kimseyi mağdur etmeyen kalite seviyesine ulaşın.
Point 4. End lowest-tender contracts - sadece en ucuzu size yetmez : Sadece fiyata bakarak ticaret yapmayın. İstatistik güvenin sağlanamadığı tedarikçileri eleyin, kalanlarla birlikte çalışın. Hedef alım maliyetini değil, toplam maliyeti düşürmektir.
Point 5. Improve every process - tüm süreçleri iyileştirin : Sistemi her zaman ve sürekli iyileştirin. İyileştirilen planlama, üretim, servis, satınalma,.... süreçleri maliyeti düşürecektir. Zincir etkisiyle pazarınız büyüyecek ve yeni istihdam sağlayacaksınız.
Point 6. Institute training - eğitimi kurumsallaştırın : Her çalışanın tam potansiyeline ulaşması yönetimin sorumluluğudur. Yaşanan hızlı değişime ayak uydurulmalıdır. Deming training - education ayrımı yapmıştır. Training belirli bir göreve ilişkin belirli bir kabiliyetin kazanılmasıdır. Education geneldir, kapsamı geniştir, olasılıklara hazırlıklı olmak içindir. İç bünyede eğitim daha iyidir, çalışanlar kendi bağlamlarında öğrenirler. Akıllı strateji ekip içinde birbirlerinin işlerini öğreterek "takım" duygusunu ve dayanışmayı güçlendirmektir.
Point 7. Institute leadership of people - liderlik yapın : Çalışanlara destek olacak şekilde liderlik edin. Sadece sayılara, sonuçlara bakmayın; yardım edin, kalite iyileşince verim artacaktır. Gereksiz müdahale etmeyin, bürokrasiyi kaldırın.
Point 8. Drive out fear - korkuyu kaybedin : İki yönlü iletişimi teşvik edin, endişeleri - korkuları beslemeyin, bırakın yapsınlar. Doğruyu söylemekten çekinirlerse ilerleyemezsiniz.
Point 9. Break down barriers - engelleri yıkın : Departmanların, sosyal grupların silolar oluşturmasına izin vermeyin. Tek bir takım olun. Sistem hepimizi kapsar, departman için değil, sistem için iyi olanı yapmalıyız.
Point 10. Eleminate exhortations - öğüt yerine strateji : Slogan veya tavsiyelerle çalışanların dikkatini dağıtmayın, ne istediğinizi ve nasıl yapılacağını anlatın. Fırsatların %96 sı sistemdedir, yönetimin sorumluluğundadır, tavsiyeyi bırakın, yapın.
Point 11. Eleminate arbitrary numerical targets - sayısal hedefleri kaldırın : Korku varken gerekler saklanabilir, rastgele hedefler inandırıcı olmaz, hedefler birbirleriyle veya sistemle çelişkili olabilir. Olağan değişkenlik hedeflerin yorumunu zorlaştırabilir. Bunların yerine kalite ve verimde sürekli iyileştirmeyi tercih edin.
Point 12. Permit pride of workmanship - işin gururuna fırsat verin : İyi bir iş yapmanın keyfini bozmayın, senelik değerlendirmeler, sıralamalar, notlandırmalar, hedeflerle yönetim yaklaşımı bu gururu zedeler; yöneticilerin odağı bunların yerine kalite olmalıdır.
Point 13. Encourage education - eğitimi destekleyin : Kişisel gelişimi ve işle ilişkilendirilebilecek genel içerikleri teşvik edin. Bilgi olmadan ilerleme sağlanamaz. Çalışanlar öğrenmezse, organizasyon da öğrenemez. Düşünmeyi - sorgulamayı öğrenmeliyiz.
Point 14. Top management commitment and action - dönüşüm herkesin sorumluluğudur : Yönetimin esas sorumluluğu bu ilkeleri uygulamak ve kalite-verimi sürekli iyileştirmektir. Yönetim dönüşümü başlatmalı ve herkesin katılımını sağlamalıdır. Desteklemek yetmez, harekete geçilmelidir. Kalite yönetimin eseridir.
5 Hastalık
Disease 1. Lack of constancy - tutarsızlık : Eskiden yaptıklarımız artık aynı sonuçları almamıza yetmiyor. Amacı netleştirmek ve buna uygun aksiyonları almak gerekiyor. Uzun vadeli düşünebilmek için amacın değişmemesini sağlamalıyız.
Disease 2. Short-termism - iş bitiricilik : Kestirmeler işe yaramıyor, bugünü kurtarmak yarına zarar verebiliyor. Bedeller ileride veya başka bir yerde ortaya çıktığında öğrenme fırsatı da kaçıyor.
Disease 3. Appraisal of performances - performans değerlendirmesi : Periyodik değerlendirmeler, sıralamalar, derecelendirmeler, ödül/ceza uygulamaları sistemin ruhuyla uyumlu olmadığında zarar veriyor. Sistemin yararına olan yerine "işine gelen" tercih edilebiliyor.
Disease 4. Job-hopping - aşırı sirkülasyon : Yöneticiler çok sık iş değiştirdiğinde işletmeyi öğrenecek fırsatları olmuyor, ilişki kuramıyorlar, takım olamıyorlar, ayrıldıkları ve gittikleri yere faydalı olamıyorlar. Kararları isabetsiz oluyor.
Disease 5. Use of only visible figures - sadece görünen metriklerin kullanımı : Elbette ölçülebilir parametreler iyidir, gereklidir ancak çalışan memnuniyeti, firmanın itibarı gibi ölçülemeyen parametreler de dikkate alınmalıdır. "Ölçemediğini yönetemezsin" duymaya alışığız, ancak tersi de doğrudur "Ölçemediğin halde yönetebilirsin".
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder