FOMO = Fear Of Missing Out, bir şey kaçırma endişesi, hızlı yaşantının getirdiği stres.. Biraz pürüz (örneğin acıttığı için daha iyi steril ettiğine, beklediğin için daha güzel yapıldığına inanmak) kalite algısını artırıyor. Bazı kesin fikirler maalesef pazarda tutmuyor - too good to be true hissi veriyor.
Ying-Yang felsefesi ve bilinen görselinde de kusursuzluk yoktur, siyahın içinde beyaz, beyazın içinde siyah küçük bir nokta görürsünüz.
Başardığını hissettirmek, o güzel hissi yaşamak için yeterlidir. Başarma duygusuyla ürünü daha çok seven mutlu müşteri!!
Engel ve friksiyon farklı kavramlardır. Friksiyon doğru müşterinin, doğru deneyimle müşteriniz olmasını sağlar. Engel, müşteriyi kaçırır. Güzel bir yemek için beklemeniz gerekir, Fast Food lokantalarda bunun olmayacağını bilirsiniz.
Fiyatlarken veya ürün gamı oluştururken fiyat/fayda olarak farklı alternatifler bir arada kullanılarak sizi belirli bir tercihe yönlendiriyorlar.
Friksiyon işbirliği için harika bir ortam sağlar ama herkes farklılıkları aynı şekilde tolere edemediği için bundan memnun olmayabilir. Yaratıcılık - yenilikçilik için zıt karakterler - fikirler - ortamlar tecrübe edilmelidir.
Doğru olmak peşinde koşmak yerine dikkate değer olmak peşinde koşun!
Ormanda bir ağaç devrilse ve bunu kimse görüp duymasa, gerçekten o ağaç devrilmiş midir?
Hızlı web gerçek zamanlı yaşananlardır. Yavaş web zamanında yaşananlardır. Aynı web ama artık bir musluğu var, kontrolü bizim elimizde... Hızlı ve yavaş, iyi ve kötü anlamına gelmez.
Lastik yola değdiğinde yani friksiyonla karşılaşınca sizi hedefinize götürür!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder