Bir çukurdayız ve ancak dışarıdan bir yardım bizi çıkarabilir.
Ticaret gereklidir, kalite şarttır, doğal kaynaklarımızı ve insanlarımızı maalesef tüketiyoruz. Sıradan işler uzak doğuya gitti, ABD de katma değerli işler yapılmalı, bunun için de eğitim kritik önemdedir. İşi iyi veya ucuz yapmak yetmez, inovasyon gerekir.
Sıfır hata hiç üretim yapmayınca da sağlanır!
Kalite üst yönetimin sorumluluğudur, devredilemez!
Yönetimdeki değişmesi gereken hatalı davranışlar:
- Kısa vadeli değil, uzun vadeli plan yapın,
- Personel/departmanlar arasındaki sıralamayı, ödülleri iptal edin (yardımlaşmayı değil, rekabeti besler, demoralize eder),
- Teşvikleri, primleri iptal edin (hava güzel diye hava durumu sunucusunu ödüllendirmeyin),
- İşinizi bir sistem olarak yönetin, iletişimi iyileştirin ve sürekli öğrenmeyi sağlayın,
- Departmanları değil, tüm sistemi optimize edin (süreçler birbirine bağımlıdır),
- Sadece hedef koymak yetmez, yöntem de belirleyin (süreci iyileştirin),
- Değişkenliği anlayın, doğal ve özel sebeplerini ayırt edin (sorunların %94 ü yönetimin sorumluluğundaki sistemden ve %6 sı özel sebeplerdendir),
- Kalite üst yönetimin sorumluluğudur (yönetebilmek için ölçmeye gerek yok! İşinizi yapın! Genel algıya aldanmayın)
Organizasyon şeması yerine görevlerin belirtildiği bir akış şeması işi kavramak için daha yararlıdır. Organizasyon şemasının aksine akış şeması bölünmeleri artırmaz, birleştirir, yardımlaşma zemini hazırlar. Görev tanımı nelerin yapılacağını sıralamak yerine "neden yapıldığını", bunun "amaca ne katkısının olduğunu" açıklamalıdır.
Yönetici her insanın biricik olduğunu anlamalıdır. Yöneticinin psikoloji bilmesi çok yararlıdır. İçten gelen / dıştan gelen motivasyon farkına dikkat edilmelidir. Güzel olanı içsel motivasyondur ancak eğitim/iş hayatı bu yönümüzü ziyadesiyle törpüler. Buz hakkında çok şey bilebilirsiniz ama henüz suyu görmemiş olabilirsiniz. Lider dönüşümü gerçekleştirir, kendini buna mecbur hisseder, pratiktir. Dönüşümden sonra "Müdürün" rolü de değişir:
- Çalışanlarına sistemi anlatır,
- çalışanlarına sistemin birimlerini ve ilişkilerini anlatır,
- çalışanların birbirlerinden farklı olduğunu anlar,
- öğrenir, öğrenme fırsatı hazırlar,
- yargılamaz, koçluk eder,
- her aykırılığa tepki vermez, stabil sistem (doğal değişkenliği) algısı vardır,
- yönetme becerisini artırmaya gayret eder,
- gruptan özel sebep sayılacak kadar ayrı düşenleri fark eder, ilgilenir, yardımcı olur,
- güven ortamı sağlar, mükemmeliyetçi değildir,
- rekabet yerine dayanışmayı teşvik eder,
- PUKÖ döngüsünü uygular
Yaygın 2 hata var:
- Doğal değişkenlikten kaynaklanan bir sonuca özel değişkenlikmiş gibi müdahale etmek,
- Özel değişkenlikten kaynaklanan bir sonuca doğal değişkenlikmiş gibi müdahale etmemek
- Sistem stabildir, Yaşanan değişkenlik "doğal"dır, özel sebep yoktur.
- Sonuçlara göre kişileri ödüllendirmek / cezalandırmak işe yaramaz.
- Deneydeki işçiler suçlu değil, kurbandırlar.
- Giren malzemedeki hata oranı, çıktıdaki hata oranıyla ilişkili değildir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder