Müşteriyi değil, kendimizi değiştirelim. Değişirken karşılaşılan en büyük engel orta kademe yöneticilerdir. Değişim, üst yönetimin işidir, delege edilemez, örnek olunmalıdır. Odak noktası maliyet tasarrufu değil, değer yaratmaktır.
Üretkenlik = Zenginliktir, sonuçlara değil süreçlere odaklan, ekip çalışması...
Yalın yapmayın, Yalın olun! Strateji = Yalındır. Değişin, örnek olun, cesaretlendirin. Daha az yönetici, daha çok koç-lider olun. Hakikaten değiştirebileceğiniz tek şey insanlardır. İnsanlar değişimi sevmezler. Tam bir dönüşüm kabaca 3-5 yıl sürüyor.
Yalın Temel İlkeler: Sürekli iyileştirme ve insana saygı
Yalın Temeller: Takt, tek parça akış, standart iş, çekme sistemi
Temel Değerler-örnek: İnsanlar, müşteriler, kaizen
Geleneksel organizasyon ve düşünce yapısıyla yalına geçiş mümkün değildir. Değer akışına göre organize olunmalıdır. Değer akışlarının yetkili-etkili liderleri varsa merkezi satın alma veya planlamaya gerek kalmaz. Tahminen %25-40 istihdam fazlanız vardır, kimseyi kaybetmek istemeyiz, yani şirket bu ölçekte büyütülmelidir.
Yalın Araçlar: Toplam üretken bakım, 5S, SMED-model değişim süresini kısaltmak, tek parça akış, çekme, kanban, kaizen, ...
Değişim sancılı olacaktır, üç adım ileri, iki adım geri olsa bile azimle devam ettirilmelidir. Gelecekteki liderleri yaratmak en büyük kazanç ve ödevdir.
Standart-maliyet muhasebesi yaklaşımı te
rk edilmelidir, Yalın Muhasebeye geçiş gereklidir. Her şey yolunda giderse rakiplerin korkulu rüyası haline gelirsiniz.
Orta-üst kademe yöneticilerle kar paylaşımı esaslı bir ödül sistemi yararlı oluyor.
En büyük sorunlar yalın anlayış eksikliği ve liderlik zafiyetidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder