25 Mart 2018 Pazar

The Language of Leaders / Kevin Murray / 2013 / kitap özeti

Liderin işi değişimi yönetmektir, bunun için de iletişim kurmalıdır.
Niyet açıklıkla belli edilmeli, değişimin gerçekleşmesi için sürekli yeni liderler yetiştirilmelidir.
Ne yapılacağı değil, niçin yapılacağı ve hedefin neresi olduğu söylenmelidir, böylece esinlenme sağlanır, ekibin yaratıcı doğaçlamasına fırsat verilmiş olur.







12 bileşenden oluşan bir program öneriliyor:

  1. Kendin ol, kendini geliştir : Özgün ol, kendini ifade et, esinlendir, hedefini tutkuyla anlat, insan olduğunu hissettir.
  2. Misyon ve değerleri netleştirin: Misyon neden burada olduğumuzdur. Değerler ana ilkelerimizdir, davranışlarımızı belirlerler. Standartlar asgari müşterekleri gösterir. Vizyon geleceğin tarifidir, sayısal ve ilişkisel bir resimdir. Hedefler, vizyona giderken doğru yolda ve tempoda olduğumuzu gösterecek kilometre taşlarıdır. Sadece sayısal hedefler insanlara ilham veremez. Herkesi vizyona ortak etmelisiniz ki ekip çalışmasından sinerji elde edilebilsin. Değerleri benimseyemeyenleri ekipten çıkarın. 
  3. Geleceğe odaklanın: Gelecek hayali herkesi içersin, canlı ve ilham verici olsun. Hayal misyon ve değerlerle harmanlanınca değişimin yakıtı olur.
  4. Güven verin: İlişkilerin işte başarının anahtarıdır. İlişki kurun, yaşatın. Şöhretinizi yönetin. Müşteriler, tedarikçiler, çalışanlar, ortaklar, he rkesle ilişkide kalın.
  5. Harekete geçirin: Değişim zorunluluk değil bir seçimdir, bunu hissettirin. Sadece hayalinizi paylaşan çalışanlar kurumunuz için kıymetlidir, yanlış insanları sırtınızda taşımayın. Eleştirileri dinleyin, uygun şekilde cevaplayın.
  6. Dinleyicilerinizi fark edin: Mesajı değil, mesajın aktarım şeklini dinleyicilerinize göre ayarlayın. Söyledikleriniz bir etki bırakmadıkça iletişimi başarmış sayılmazsınız.
  7. Dinlemeyi öğrenin: Ortalama insan 150 kelime/dakika hızla konuşurken 600 kelime/dakika hızla dinleyebilir, dikkatin dağılması çok olasıdır, iyi dinlemek zordur, pratik gerektirir. Vücut diliniz söyleminizin önemli bir parçasıdır. Dinlemediğiniz çok hızlı belli olur, güveni kaybedersiniz.
  8. Bakış açınızı koruyun: Desteklemeniz veya karşı çıkmanız gerektiğinde görmezden gelmeyin, sessiz kalmayın, varlığınızı hissettirin. Yaptıklarınızla söyledikleriniz uyumlu olsun.
  9. Hikayeler anlatın: Ekibinizin hem beynine hem kalbine hitap edin. Hikayelerin ilham vermesi gerekir, sonucu dinleyenler çıkarmalıdır. Problem-çözüm-fayda formatına sadık kalın, repertuar oluşturun, pratik yapın. Hikayenin özü kadar sunumu da önemlidir.
  10. Uyanık olun: Çevrenizde olan bitenden haberiniz olsun, sinyalleri kaçırmayın, beklediğinizden farklıysa dikkat edin. Tutarlı olun.
  11. Kamuoyunu fark edin: Kamuya açık alanlarda, ortamlarda söyledikleriniz - yaptıklarınız kurumunuzun imajını, şöhretini etkiler, bundan yararlanmaya çalışın.
  12. Öğrenin, prova edin, gözden geçirin, iyileştirin: Kendimizi geliştirmek tek seferlik bir çaba değil, sürekli bir yolculuktur. Ne kadar iyi olursak özgüvenimiz o kadar artar, parlayan ışığımız çevremizdekileri cezbeder.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder