20 Mayıs 2016 Cuma

Diciplined Entrepreneurship / Bill Aulet / 2013 / kitap özeti

Inovasyona dayalı girişim için ilk önce aşağıdaki başlıklar netleştirilmelidir:
  • Fikir - Teknoloji - tutku - bilgi - beceri - bağlantılar - finansal - tanınma - geçmiş iş deneyimi - pazar - bağlılık
  1. Pazar Segmentasyonu
    • Beyin Fırtınası : işe uygun potansiyel müşteri ve pazarlar hangileridir?
    • Daraltma: Hedef fırsatları 6 -12 adet aralığına düşürün.
      • Müşterinin yeterli parası var mı?
      • Müşteriye kolayca ulaşılabilir mi?
      • Müşteri ürünümüzü neden alsın? (sebep var mı?)
      • Ürün pazara "bütünlüklü" çıkabilir mi?
      • Güçlü rakip var mı?
      • Segmentin, diğerleri için kaldıraç etkisi (gücü) var mı?
      • Pazar, kurucuların misyon-vizyon-değerleriyle örtüşüyor mu?
    • Birincil Pazar Araştırması: satmaya çalışmadan, düşünce akışını bozmadan dinleyin. Sıkıntıları öğrenin, gözlemleyin, meraklı - sabırlı - girişken olun. Tablo yapın:
      • Sütunlarda pazar fırsatları olsun.
      • Satırlarda öncü müşteri kim - pazar özellikleri ne - tamamlayıcı ürün gerekir mi - pazar büyüklüğü ne - rekabet nasıl soruları olsun
  2. Güvenli Bir Pazar Seçin
    • 1. Maddedeki daraltma kriterlerini uygulayın, birini seçin.
    • Pazar : Tüm müşterilerin benzer ürünler aldığı, müşterilerin satış döngülerinin benzeştiği, müşterilerin birbirlerinden haberdar olduğu ortamdır.
    • Daraltılmış fırsatı pazar tanımındaki 3 kritere göre segmentlere ayırın.
  3. Son Kullanıcı Profili Oluşturun
    • Karar veren İLE son kullanıcı aynı kişiler olmayabilir.
    • Karar verenleri tanıyın.
  4. Güvenli Pazarın Ulaşılabilir Toplam Pazar Büyüklüğünü Hesaplayın
  5. Güvenli Pazar İçin Karakter Profili Çıkarın
  6. Tam Yaşam Döngüsü Kullanım Senaryosu: Çok paydaşlı hallerde ayrı senaryolar yaratın, görsel sunum etkili olacaktır.
    • Son kullanıcı bir ihtiyacı olduğunu nasıl belirleyecek?
    • Üründen nasıl haberdar olacak?
    • Ürünü nasıl analiz edecek?
    • Ürünü nasıl alacak?
    • Ürünün kurulumunu nasıl yapacak?
    • Ürünü nasıl kullanacak?
    • Üründen elde edilen değeri nasıl belirleyecek?
    • Ürünü nasıl ödeyecek?
    • Ürün hakkında nasıl destek alacak?
    • Ürünü nasıl duyuracaklar?
  7. Ürün Özelliklerinin Genel Tanımı: Broşür.
    • ürününü görsel temsili - ürün özelliklerine değil faydasına vurgu - tek sayfa - (kullanıcı tercihi checkbox) - üçe katlamalı olabilir - görsel
  8. Değer Önermesini Sayısallaştırın
    • Daha iyi - hızlı - ucuz (TL şart değil, % de olur)
    • Müşteri önceliğiyle tutarlı olmalı, müşterinin kelimeleriyle, müşterinin gözünden
    • Mevcut - önerilen karşılaştırmalı, görsel
  9. Sonraki 10 Müşteriyi Belirleyin
    • Profiline uygun olacak, satmaya çalışmadan, geri bildirim almayı hedefleyerek - bu aslında pazar araştırmasıdır
    • Müşterinin öncelikleri nelerdir? Değer Önerimizi nasıl karşıladı? Böyle bir ürün olsaydı almak ister miydiniz?
  10. Çekirdek Faaliyetinizi Tanımlayın
  11. Rekabetçi Konumunuzun Grafiğini Çizin
    • Dikey eksende düşükten yüksek derecelendirmesine doğru 2.öncelik olsun
    • Yatay eksende düşükten yüksek derecelendirmesine doğru 1.öncelik olsun
    • Rakipleri, ürününüzü, müşterinin ataletli halini grafiğe işleyin
  12. Müşterinin Karar Verme Birimini Belirleyin
    • Kararı kim verir? Kim onaylar? Parayı kim öder? Karar verenin riskleri nelerdir?
  13. Müşteri Edinme Sürecinin Taslağını Çıkarın
    • Satış döngüsünün uzunluğu (ilk temastan tahsilata) nedir?
    • Müşteri fırsatı ? haberi? analizi? süreç? kurulum? ödeme?
  14. İkincil Pazarlar İçin Ulaşılabilir Toplam Pazar Büyüklüğünü Hesaplayın
  15. İş Modeli Tasarlayın
    • Peşin + bakım
    • maliyet + kâr
    • abonelik
    • sarf ürünleri
    • taban ücret + limit aşımı
    • paylaşılan tasarruf
    • işletme + bakım
    • yüksek kârlı ek ürün
    • reklâm
    • komisyon
    • kullanıma dayalı
    • mikro işlem
    • bayilik
  16. Fiyatlandırma Çerçevesini Oluşturun
    • Maliyete göre değil, değere göre hareket edin
    • karar verenin limitlerine uygun olsun, onay gerektirmesin
    • Müşteri tipine göre farklı olabilir
      • Teknoloji Meraklısı: Yüksek fiyat, ilk alan, düşük talep
      • Erken Benimseyen: düşük fiyat, ilk kullananlardan, "özel hissetmek isteyen"
      • Pragmatist: düşük fiyat, yüksek tüketim hacmi
      • İhtiyatlılar: arkadan gelenler, sağlamcılar
      • Şüpheciler: bunlar hiç almasa da olur
    • İlk vakalarda "süreli özel koşul" önerin, gizlilik isteyin
    • İndirim kolaydır, fiyat artırmak zordur.
  17. Kazanılmış Bir Müşterinin Yaşam Boyu Değerini Hesaplayın
    • LTV: Life Time Value of Acquired Customer
    • COCA: Cost of Customer Acquisiton
    • LTV >= 3 X COCA olması önerilir.
    • Peşin ödeme tercihi yatırım ihtiyacını azaltıp, gelirin sürdürülebilirliğini kolaylaştırır.
  18. Müşteri Elde Etmek İçin Satış Sürecinin Taslağını Çıkarın
    • Kısa Vade: ürün doğrudan "sizin" tarafınızdan yaratılmayan bir talep görene kadar! Talep yaratma safhasıdır. Doğrudan satış personeli, web pazarlama olabilir.
    • Orta Vade: Talebi karşılama safhasıdır. Müşteri Yönetimi yapılır. Dağıtıcı, Çözüm Ortağı olabilir.
    •  Uzun Vade: Rekabet etme safhasıdır, e-ticaret olabilir.
  19. Müşteri Edinme Maliyetini Hesaplayın
    • Üç döneme ayrılır: ilk yıl, 2-3. yıllar, 4-5. yıllar
    • Doğrudan satış etkilidir ama pahalıdır
    • pazarlamayı otomasyonla destekleyin
    • satışa dönüşüm oranını iyileştirin
    • potansiyel müşteri sayı ve kalitesini artırın
    • satış hunisi kavramını kullanın, iyileştirin
    • sabit abonelik + kullanım modelinin tarif edilmesi kolaydır
  20. Kilit Varsayımlarınızı Belirleyin
    • Değer önermeniz cazip mi?
    • Müşteriler ürününüzü iş süreçlerine entegre etmeye zaman ve çaba harcayacak mı?
    • Geliştirmeyle ilgili kilit zorluklar, varsayımlar, masraflar nelerdir?
    • "Deniz Feneri" müşteri (olumlu anlamda) var mı?
    • "Kritik" müşteri (olumsuz anlamda) var mı?
    • "Deniz Feneri" ve "Kritik" müşteriler ürünle ilgileniyor mu?
  21. Kilit Varsayımlarınızı Test Edin
    • Başarılı bir deney, girişimin başarısını garanti etmez, sadece başarma ihtimali olduğunu gösterir.
    • Müşteri alıma ilişkin sinyal verdi mi?
  22. Asgari Uygulanabilir İş Ürününüzü Tanımlayın
    • MVBP: Minimum Viable Business Product
    • Üç şartı vardır: Müşteri üründen değer elde eder. Müşteri ürün için para öder. Müşteri ürün için geri bildirim verir.
  23. Köpeklerin Köpek Maması Yiyeceklerini Gösterin
    • Teknoloji ve fikir uygun olduğu halde zamanlama uygun olmayabilir (pazar henüz hazır değil!)
    • Style Up: ücretsiz app ve üyelere ulaşmak için ücret + ticaretten komisyon iş planı denenebilir.
  24. Ürün Planı Geliştirin
    • İkincil pazarları dikkate alın
    • Planlar değişebilir, plansızlık en kötüsüdür, esnek olun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder