1,75 Trilyon USD kaybın, 642,6 milyar USD si iadelerden kaynaklanıyor.
Sebeplerine göre dağılımı:
- Hatalı/düşük kaliteli mallar, %25 paya sahip: GMS-General Merchandising Store payı %53, kalitesizliğin sebepleri araştırılmalıdır.
- Müşteriler yanlış malı alıyor, %15 paya sahip: FMCG tipi firmaların payı %56, mağaza içinde daha iyi yönlendirme, personel eğitimi işe yarar.
- Müşteriler aldıklarına pişmanlar, %14 paya sahip: GMS tipi firmaların payı %52, müşterinin iyi bir seçim yaptığı algısı güçlendirilmelidir.
- Daha ucuzu var : Dinamik fiyat motorları basit hataları önleyecektir.
- İstenmeyen Hediyeler: İadeleri işleme prosedürünüz sadık ve haklı sebeple gelen müşterilerinizi küstürecek kadar zor olmamalıdır.
- Hatalı beden : CRM marifetiyle müşteriye daha önceki alışverişinde seçtiği beden hatırlatılabilir, beden dönüşüm tabloları, ölçüm - prova olanağı sağlanabilir.
- Sahte iade : Mağazadan satın alınmadığı halde iade edilen ürünlerdir.
- Çevrimiçi duyuruyla uyumsuzluk : Sadece ürüne değil, firmaya olan güveni sarsar, müşteri kaybı riski vardır.
- Geç teslim: Eve teslimlerde söz verilenden daha hızlı olmak tercih edilmelidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder